петак, 22. мај 2015.

Novi jeromucenici niški

U pobocnoj kripti Saborne crkve pohranjene su mosti (ono sto je ostalo) prikupljene posle I sv. rata. Radi se o pobijenim svestenicima Eparhije niske. Kao sto se vidi, oni su likvidirani 12. i 18. nov., 1915g. [S.S.] na lokalitetu Jankina padina (nesto iza Bele Palanke, u Klisuri kraj sela Kremenica) i u Jelasnici. Krajem ove godine, u povodu 100-godisnjice njihovog ubistva, planira se zvanicna kanonizacija ovih jeromucenika i mucenika (crkvenih posluzitelja) niskih od strane Srpske pravoslavne crkve. Levo su imena mojih dede po ocu i deda-strica, Marka Dj. Jankovica i Janka Dj. Jankovica - rodjene brace, tada mladih paroha niskih, ubijenih zajedno u zoru 12/25. nov. 1915. O tome sam i ranije postovao ali ovu spomen plocu dajem prvi put. Verovatno cu ici da prisustvujem kanonizovanju, pozvan sam kao i svi preostali potomci.





Neki od niskih jereja surovo i u osnovi sasvim bespotrebno pobijenih 1915g.
Prvi s desna je moj, tada mladi [sada bi mi mogao biti sin], deda po ocu Marko Dj. Jankovic (pogresno pise Janko Jankovic, zamenili su ga omaskom za njegovog brata Janka).

Izvinjavam se cenjenom Forumu sto forsiram svoga dedu i niske mucenike kao da u Srbiji tada, strasne 1915., nije bilo i drugih, mozda i znacajnijih i zasluznijih ljudi koji su se zrtvovali. Bilo ih je. Tada je ceo narod nas bio mucenicki..
 



Dobrotom Grka

Нема коментара:

Постави коментар

Пратиоци

Основни подаци о мени

11000 Beograd,Marka Oreškovića 38, artpress@ptt.rs žiro račun 355-0003200199249-79 PIB 107765521 http://art-press.blogspot.com/